Första lektionen i skolan

Sådär ja! Då var första RIKTIGA skoldagen avklarad :)

Var faktiskt rätt nervös innan... För att man inte vet vad vad man har att vänta sig, att man inte känner någon, och för den där nedrans presentationen som man alltid ska hålla om sig själv första dagen.
Usch.
Och man vet aldrig vad det är för slags "tal" dom vill att man ska hålla. Ska man ställa sig längst fram och berätta allt möjligt, får man sitta på sin plats, ska man berätta om någon annan.
Det sistnämnda gjorde vi idag. Skönt :) Det är alltid lättare att ha fokus på någon annan när man berättar än på sig själv :)

Idag var det Administration som stod på schemat.
Vår lärare verkar gullig. Påminner väldigt mycket om läraren som jag hade i gymnasiet, en positiv och glad person.

Dock blev jag lite ställd. Det stod att det skulle vara 13 pers i min klass. När jag kom dit så sa dom att dom väntade in 30 pers!
Men det är ju för att det är vissa som har enstaka kurser och vissa (jag bla) som läser ett färdigt paket insåg jag när vi blev indelade i grupper för att lära känna varandra.

Well, summa sumarum.
När jag gick dit var jag nervös, under lektionen var jag nervös tills presentationen (som inte var så farlig) var gjord, och när jag gick därifrån kände jag mig konstigt nog lycklig :)
Det är väl ett bra tecken, att man känner sig glad och att man växt lite redan efter dag 1. 
Hoppas det fortsätter så :)


Kan väl slänga ut en bild på "dagens outfit" så här på skolstartsdagen :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Skönt att det gick bra! Lie pirr hör ju till!



Btw - ska fundera lite på väskan då

2011-01-11 @ 16:32:15
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Sofie

Ja, man känner sig iaf nöjd efter lite pirr o man "klarat" det :)

2011-01-12 @ 21:17:57
URL: http://prettywoman1.blogg.se/
Postat av: Pia

Kul att första dagen gick bra. Snyggt outfit, ny jacka har du :) haha kände igen den från din inköpsbild ... nice

2011-01-12 @ 21:46:05
Postat av: Sofie

Pia: Tackar! Stämmer så bra så... :)

2011-01-13 @ 21:18:37
URL: http://prettywoman1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback