Brödbak hemma hos Sofie!

Så sjukt nyttigt och ambitiöst det känns att baka eget knäckebröd! Och det blev faktiskt riktigt gott!
Jag saltade på degen med Rocksalt innan jag stälde in plåten, tror det blir lite extra gott om man inte skippar saltet.
SUPERDUPERLÄTT och snabbt recept!

Här är receptet och länken till Emelies knäckebröd som jag precis testat:
http://www.improveme.se/emeliemattsson/134253 

Knäckebröd

1dl linfrön

1dl sesamfrön

1dl pumpakärnor

1dl solroskärnor

1dl fullkornshavregryn

3 1/2 dl fullkornsmjöl

1tsk bakpulver

2dl vatten

1dl olivolja (jag hade en stark olivolja som vi köpte i toscana som smakar underbart)

Mixa frön och kärnor i en mixer snabbt. Blanda ihop allt och lägg mellan 2 bakplåtspapper. Kavla ut degen supertunn. Ta bort de översta bakplåtspappret. Salta lite med flingsalt om du vill, eller låt bli. 180grader i varmluftsugn i 20min. De ska inte bli för bruna eller brända. Låt de stelna. Njut med mosad avocado och fräslök eller keso



Här är mitt bak:

Nyttiga frön
Deg som man rör ihop
Utkavlad deg
Klart att ätas! Ska testa med lite keso och avocado på sen.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Det såg smarrigt ut!

2011-01-28 @ 10:07:16
URL: http://systerc.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback