Nu har vi lämnat Mandalay Bay och checkat in på Palazzo

Visst, de flesta hotell i Vegas har väl en relativt hög standard så man ska ju inte klaga... Men om jag skulle rekomendera hotell till andra så skulle det inte vara Mandalay Bay.
Om man nu ska se det relativt.... :) så tycker jag att det ligger lite för högt upp på "strippen". Det är det första hotellet av typ...hur många som helst längst gatan, så det blir jobbigt att ta sig därifrån. 

Poolområdet är fullt med barnfamiljer och dessutom spelar dom rock i högtalarna, konstig kombo ;) 
Känns som det måste vara mycket tyskar (;)) där oxå för när man kommer vid 12 och ska ha en solstol så ligger det handdukar på ALLA, men inga männsikor som syns till, grrr.
Rummen är såklart fina, men om man jämför med hotell som Venetian, Palazzo och Aria (som är de andra hotellen jag provat här) så känns det lite, lite slitet.
Som sagt! Allt är relativt och jag skulle absolut kunna tänka mig att bo där om det inte var för att man i Las Vegas kan hitta SÅ mycket bättre för samma priser.

Vid lunchtid idag chekade vi in på Palazzo, DET gillar jag!
Venetian
som vi bodde på 2008 har de finaste hotellrum jag någonsin bott i! Och Palazzo (som är systerhotell och ligger vägg i vägg) är minst lika fint!
Poolområdet här har 7(!) pooler, och dessutom har man tillgång till Venetians område som väl har typ lika många.

http://www.mandalaybay.com/default.aspx

http://www.palazzo.com/ 
PALAZZO:









Kommentarer
Postat av: Ida

Jag har aldrig varit i Vegas, men rummet på bilden såg riktigt fint och mysigt ut :)

2011-07-24 @ 15:10:14
URL: http://idasivertsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback