USA, snart ses vi igen!

Jag har ju inte skrivit så mycket om vår stundande semester ju :)

Vi kommer som sagt att åka till USA. Sista 9 dagarna kommer vi vara i Las Vegas, det har vi bestämt sedan lång tid tillbaka.
Den första veckan har vi länge velat mellan att åka tillbaka till Aspen där vi var förra året, eller att ta San Francisco. Jag blev ju helt såld på Aspen och ville gärna tillbaka, dock är det ju onekligen inte så fantasifullt att åka till samma ställe igen, när man har HELA USA att välja på.

Så i måndags beslutade vi oss! och det blev San Francisco. Darling har varit där förut men inte jag, så det ska bli kul. Finns tydligen väldigt mycket att göra. Jag vill tex åka ut på hajfiske, inte nödvänigtvis fiske, men jag skulle nästan kunna döda för att få se en vithaj i det fria. Det är en dröm!
Självklart besöka Alcatras! Åka upp till en vingård! Traska ut på Golden Gatebron! Åka spårvagn upp och ner för backarna (och gärna se någon komma springandes efter spårvagnen precis som i alla filmer som utspelar sig i SF ;))!
Vi kommer bo vid Fisherman´s Warf som tydligen är the place to be. Helt otroligt att Darling lyckats boka in oss i turistområde, haha! Alltid när han är i farten hamnar vi i stadens "finacial district", fråga mig inte hur han lyckas. Till och med i Köpenhamn så hamnade vi i urtråkiga finanskvater, haha!

Sen blir det Las Vegas! 3 gånger på 4 år är inte illa pinkat ;)
Men det ska bli superskoj! Vi kommer möta upp 6 andra vänner där så det kommer bli hur kul som helst!! Nu längtar jag efter poolhäng, sena nätter och Victoria´s Secret!




Kommentarer
Postat av: Pia

Ha det jättebra i USA !! kram kram

2011-07-14 @ 23:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback