Dagens inspiration - kyckling & spenatlasagne

Nu på eftermiddagen har jag lagat kyckling och spenatlasagne! Ni hör så avancerade grejer jag håller på med nu för tiden va ;)

Det var faktiskt tack vare Nadika som jag fick den brilljanta idén. Jag var hemma hos henne på middag igår, och hon hade köpt en supergod skaldjurslasagne från Melanders i Saluhallen.
Så idag gav jag mig på att laga ihop en egen lasagne :) Inte svårt alls ju! Jag har mest fasat för becamelsåsen (heter det så?) som jag inte har en aning om hur man gör, men så hittade jag ett recept där man iställdet skulle använda Keldas Ostsås! Taget!
Dock blev det lite för lite sås kvar när jag skulle täcka översta lagret (kan tänkas vara för att jag satte i mig en del av såsen när spenaten var iblandad :S Men det var ju så gott!), men jag slängde på lite keso så blev det inte så torrt ändå. Man får inte va dum!

Och det blev supergott! Så gott att jag måste dela med mig av receptet :) Nyttigt? Haha, säkert inte, men det är några månader kvar till beach 2011....

http://www.alltommat.se/recept/Kycklinglasagne-1459 


Kommentarer
Postat av: Nettan

Tack för tips! Ska laga den, men tror jag skippar kycklingen. Smart med den färdiga ostsåsen :D

2011-03-23 @ 19:24:55
Postat av: AL

Muuums va gott det ser ut :-)

Kram AL

2011-03-24 @ 11:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback