Tips mottages! Vad ska man göra för att hålla sig frisk??

Igår fick jag en aha upplevelse när det gällde ett skolarbete!
Under två veckor som jag försökt få in i huvudet hur man ska räkna har jag inte fått in det. Det har varit omöjligt  och jag har knappt velat sätta mig med böckkerna eftersom jag ändå inte förstod.
Men så igår! Det lossnade! Och jag gjorde övningsuppgifterna och det stämde!!
Har prov på det här imorgon och jag var redan inställd på att gå dit och skriva stora frågetecken som svar. Meeeen... nu kanske det kommer gå okej iaf... Om jag inte får hjärnsläpp och blandar ihop alla räknesätt.

Idag är det semeldag! Note to myself: Glöm inte att stanna till på bageriet och köpa med 2 semlor hem.

By the way: Jag har ont i halsen och kan inte träna. Va faaaan! Vad är det för fel på mitt imunförsvar??
Är det NÅGON som har tips på vad man kan göra/äta/dricka för att hålla sig frisk??!! Nu behöver jag alla tips jag kan få.

När man googlar så gör jag allt rätt.
Sova tillräkligt, inte stressa, träna, äta ordentligt, äta mycket grönsaker

Jag lovar er att jag typ aldrig är stressad.  
Sover det gör jag absolut, både gott och mycket. 
Tränar och håller kroppen i trim vet ju ni oxå att jag gör.
Äter mycket grönsaker till måltiderna eftersom jag tycker att det är supergott!
Äter regelbundet, nyttig och varierad kost det gör jag oxå. För nåt år tillbaka sen så var jag dålig på att äta regelbundet - jag åt nyttigt men åt när det föll mig in (typ skippa frukost mm). Men numer äter jag bra frukost osv.

Så vad behöver jag för att jag inte ska bli sjuk var och varannan månad??




Kommentarer
Postat av: Maria

Röd solhatt funkar skitbra! Echinaforce. Finns på Ica å i hälsokost butiker. Det hjälpte mig inför Tjejvasan i alla fall.



Hoppas du håller dig frisk.

Kram

Maria

2011-03-08 @ 11:34:34
Postat av: Mamman

Du får för lite ¨skit¨ på dig... åk till något stall o be att få mocka - borsta - rida lite... så ska du nog rå på den dåliga Storstadsluften /Kram

2011-03-08 @ 13:26:56
Postat av: katrin

du får gärna komma till mig å rida då jag själv ligger i influensan.hoppas du slipper den iaf. Kram

2011-03-08 @ 20:57:55
Postat av: Lena

Jag har alltid blivit sjuk 1-2 gånger varje vinter, men efter att jag började dricka min såkallade greendrink (hvetegräs, Aleoveradroppar, omega 3 och alger) varje morgon har jag inte känt mig innärheten av sjuk. Vet inte om det är en sammanhang, men det känns som det :)



Greendrink får man köpt på dom allra flesta helsokostaffärer :)

2011-03-08 @ 23:06:03
URL: http://www.mrssaifa.com
Postat av: Lea

Kan Jang är perfekt (förebyggande, och när du känner att du håller på att bli sjuk), Blutsaft (vitaminer & järn = bra blod = bra imunförsvar, finns att köpa tom i livsmedelsaffärer), Lök (vit, gul & röd lök, alla sorters lök, ät tzatziki och mat som har mycket lök i sig). Något som jag alltid har hemma, är att jag skalar en vanlig gul/röd lök och delar den på mitten, sen placerar jag ut den hemma, exempelvis på fönsterbrädan bakom gardinen, någon stans där "folk" inte kan se den, i köket, lite överallt hemma, jag ser till att jag har "löken" liggandes hemma minst två dagar i veckan, det håller mig borta från förkylningar. Jag har inte varit sjuk eller förkyld på fem år.

Lycka till!

2011-03-09 @ 00:05:17
Postat av: Sofie

Tack alla för bra tips! Jag ska absolut testa!!!

TACK :)

2011-03-10 @ 13:12:43
URL: http://prettywoman1.blogg.se/
Postat av: Sofie

Tack alla för bra tips! Jag ska absolut testa!!!

TACK :)

2011-03-10 @ 13:12:58
URL: http://prettywoman1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback