Jag övervann förkylningen men offrade rösten!

Hej alla glada!
Tur att det finns så många andra kommunikationsätt numera än att prata. För jag har absolut ingen röst idag! Man skulle kunna tro att jag skrikit mig hes på nån fotbollsmatch eller så, men nä, någon liten bacill har helt enkelt kommit och satt sig på mina stämband.

Jag tror, utan att ha något slags belägg för det hela, att det har att göra med gårdagens dunderantiförkylningskur.
Jag vaknade nämligen igår (fredagsmorse) och kände mig "hängig". Stannade därför hemma från jobbet och låg och tryckte i mig vitaminer i alla dess former istället. Jag vill verkligen inte bli förkyld!!
Och jag tror minsann att det fungerade! Vid 17-tiden hade nästan all hängighet och krypningarna i kroppen försvunnit.

Men så under kvällen så försvann rösten mer och mer, tills det bara kom fram ett raspande ljud. Och ja, där är vi nu.
Jag tror att det var förkylningssymptomen, som jag frenetiskt motarbetade, som hittade ett sätt att bita sig fast på. På ett ställe som jag inte kan ta kontroll över.
Nåväl, jag har förhoppningsvis sluppit undan en förkylning.

Nedan ser ni min dunderkur! Optimalis multigreen, echinagard, grönt te, clementiner, jordgubbar & björnbär, C vitaminbrus och inte att förglömma, bafucin!
Det gick till och med så långt att jag gurglade med Wiskey, men tro mig det gör jag ALDRIG om!!! Jisses vad vidrigt! Jag stod och hulkade över diskhon i säkert 5 minuter efteråt! Att svälja var inte tal om, jag är för mesig på spriten för sånt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback