Träningsstart på denna vecka,

Såhär kände jag inför träningen igår. Totalt osugen att gå till gymmet när vinden viner och det är kallt och mörkt.
Det enda som lockade vara att jag ju faktiskt gillar att träna, och att vara vältränad. Att man dessutom blir varm och trött av att träna vägde över mot att vara genomfrusen och trött. Så jag gick dit.

1 timme på löpbandet blev det. Jag bestämde innan att hur jävla jobbigt och tråkigt det än var, så skulle "milen", 700 kcl och 1 timmes löpning övervinnas.
Tillslut var jag nere att springa på 10,5 km/h, men jag hade gett mig tusan på att springa i en timme. EN timme. And I did! Har man slöat den sista tiden så är det tungstartat. Men det kändes vääääldigt bra efteråt!

Men det är svårt att hitta motivation till träning just nu, det har jag skrivit tidigare.
Jag är uppe långt innan tuppen och vet aldrig riktigt vilken tid jag är hemma igen. Det kan vara 22 på kvällen när vi jobbar över...
Men jag klagar inte, tycker jobbet är superkul och det passar mig perfekt! Det enda "jobbiga" är att jag inte har några klara rutiner. Jag tycker om att ha träningen inplanerad men just nu blir det lite när tiden finns.
Sen gör mörkret och kylan sitt, inte speciellt lockande att gå och träna när det känns som mitt i natten när klockan är 19. Och att bikinisäsongen är sjukt långt bort, ja, det gör tyvärr sitt oxå.

Jag önskar att jag kunde träna på fm, typ mellan 7-9 :) då kan man börja dagen med att klä på sig träningskläderna. Då spar man ett Moment som måste övervinnas :) Men jag får försöka vara nöjd om jag enbart får till 3 pass nu i vinter.


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Jag kan inte annat än hålla med dig....=( Här infinner sig ingen träningslust överhuvudtaget....och jag vet inte hur jag skall hitta den igen.

Tror och hoppas på att den kommer i samband med flytt till vår stora stad, om inte annat ökar möjligheterna för att få till en eller ett par Power Walks tillsammans.



Stor kram

2011-11-30 @ 09:24:05
Postat av: Lotta

Usch, jag känner igen mig lite. Jag har svårt att motivera mig till att komma iväg. Och så fort jag lyckats uppbringa lite motivation så blir jag sjuk. Det är bara att bita ihop och på't igen!

2011-11-30 @ 10:35:27
URL: http://systerc.blogspot.com
Postat av: Peter

Motivation är tungt denna tid på året. Då är rutiner tyvärr a och o. Som du vet kör jag nästan varje lunch, det funkar för mig!

// Peter "VK"

2011-11-30 @ 15:01:35
Postat av: Sofie

Förlåt men...guuuud vad skönt att höra att det finns fler som känner likadant ;) vi får peppa varandra helt enkelt!

Elisabeth, absolut pw när ni kommer närmare!

2011-12-04 @ 19:51:11
URL: http://prettywoman1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback