Dagens träning

Idag blev det 15 min jogg på bandet följt av en timmes bodycombat. Good job!
Fy satan vad trisst det är att springa på bandet! Men jag får kämpa på ett tag nu så blir det lättare o lättare ju mer man glömmer allt vad utomhuslöpning heter.

Middagen bestod av ungsbakad lax med färskpotatis, broccoli, sallad, morötter, purjolök och romsås. Försvinnande gott! ;)
Lax är verkligen sjukt gott, förstår inte varför jag inte gör det oftare.
Går ju hur fort som helst och det behövs bara lite salt, peppar o sesamfrön så är biffen (höhö) klar.
Nyttigt är det ju oxå, speciellt när den tillagas i ugn.

Ska nog köpa upp mig på ett lager så det finns hemma. En gång i veckan vore väl toppen att käka lax.

Imorgon är jag halvledig från jobbet :)
Det Kommer hit en besiktningsman på fm som ska kolla lägenheten inför sprängningar som ska utföras här under vårt hus. Tror det är citybanan eller nåt... Så då blir det till att hålla sig hemma och släppa in dem.

På fredag blir det inte heller nåt jobb.
Mormors begravning kommer hållas då och det känns tungt.
Jag har aldrig någonsin varit på en begravning....
Även om man har förlikat sig med tanken att det nog var "rätt" för hennes egen skull, så känns det samtidigt väldigt, väldigt overkligt. Att en person inte finns längre. Det är jättesvårt att ta in.
Tänk så svårt det måste vara för folk som har närstående som går bort ALLDELES för tidigt... Bilolyckor, sjukdommar och för all del den lilla 4-åringen som nu troligtvis blivit dödad av barn. Nä, det skulle bara inte gå att förstå.

Nu ska jag ta en snabbdusch och sen kryper jag ned i sänghalmen.
Sleep tight friendz :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Vi kör på lax varje tisdag här hemma. Lite tråkigt kanske, men både gott och nyttigt!

2011-10-20 @ 06:34:59
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Sofie

Wow, bra bra! Älskar rutiner! :)

Har du olika recept på lax då (behöver idéer)....

2011-10-20 @ 07:49:52
URL: http://prettywoman1.blogg.se/
Postat av: Mamman

Vi åt också lax igår....på med philiadelphia ost gräslök - vitlök - dill eller vad du vill och lite ströbröd...in i ugnen... potatis och någon sås till.

Vi får vara glada att mormor har haft ett bra liv...begravningen kommer att vara jobbig... /Kram vi ses i morgon

2011-10-20 @ 11:47:16
Postat av: Anna

Enklaste varianten som jag ofta kör är att bara smeta på lite pesto och sen in i ugnen!

2011-10-20 @ 17:40:13
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback