Fokus träning och nyttig mat denna vecka

Det känns som att det har blivit lite för mycket gott och lagom mycket träning de senaste veckorna. Och "lagom" träning tycker ju jag, som ni vet, är tråkigt ;) ska det vara så ska det vara ordentligt.
Samma med maten. Jag är van att äta hemgjorda matlådor med nyttigt innehåll till lunch. Numera blir det världens godaste restaurangbuffe varje dag och till på det efterrätt!

Och med nya rutiner om dagarna så måste jag även försöka få nya rutiner om kvällarna, och det är inte så lätt. Jag är absolut en person som föredrar att dra på mig träningskläderna direkt när jag vaknar eller köra lunchpass, men kvällar...nja.

Nu kommer jag hem någon gång mellan 17-18.30, med andra ord är det väldigt svårt att veta vilket pass jag kommer hinna till. Och springa ute går inte heller då det är för mörkt.
Samtidigt måste man försöka få i sig något innan träning eftersom middagen inte blir förens närmare kl 20, och inte heller för långt innan/tätt inpå.
Och dessutom att bara ta sig dit, när det är mörkt, kallt o man är hungrig, det är tufft.

Så nu ska jag ta mig i kragen och försöka få in nya rutiner. Börjar nu :)
Tänkte även försöka plita ned vad jag ska/har tränat för att själv få en överblick.
Förut publicerade jag ju "veckans träning", det var toppen för då får man en överblick på söndagen vad man gjort och vad man kan göra bättre kommande vecka. Ska se om jag kan få till det igen.

Idag blev det iaf 45 minuter indoorwalking och 30 minuter core.
Kändes okej. Dock tycker jag att det är roligare att köra indoorwalking som pulsklass (ledaren informerar vilken pulszon man ska ligga i under låtarna), det gör att man jobbar lite hårdare.
Coreklassen var bra! 3:e gången jag kör detta pass nu och jag börjar hitta feelingen i övningarna. Behöver dock några gånger till för att kunna fokusera på coren och inte bara på att utföra övningarna rätt :)

Sen blev det hälsotallrik med tacoköttfärs, homous, keso, morötter och sallad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback