Årets första utomhuslöp a' 12 km!

Åh satan vad skönt! (jag vet, jag vet, man ska inte blanda negativa ord med positiva känslor :) det tjatar Darling alltid om haha)
Men idag har jag kört årets första utomhusträning! Jag och Vendela tog ett varv runt Kungsholmen och jag vill lova att energi och löparglädje spritter i min kropp efter detta!
Efter att ha malt inomhus på bandet där både syre och löparglädje är nästintill obefintligt, så var det sån befrielse att få komma ut! Det var ljust, luften var ren (nåja, så ren som den kan vara i Stockholms innerstad...) och utsikten längst vattnet var 100000 gånger bättre än att se sig själv flåsandes i gymspegeln.

Jag tror att jag fick ihop nästan 12 km. Sprang på 1.04 vilket är lite långsammare än när man kör 12 km runt Brunnsviken eller på löpband. Men det blir ju lite rödljusstop när man springer i stan.

Nu är det 14 veckor kvar till Stockholm Marathon... :)


Kommentarer
Postat av: Lotta

Tjoho, vad härligt! Nu när plusgraderna gör entré och snö och is smälter bort kanske till och med en räddhare som jag ge sig ut en vända runt ån! (Jag är livrädd för att halka)

2012-03-01 @ 10:00:36
URL: http://systerc.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback