Många roliga resor att se fram emot!

Inte kan man väl sitta här och tycka synd om sig själv heller! Man får helt enkelt ta saken i egna händer och rycka upp sig.

Så istället för att gråta över spilld mjölk (eller möjligtvis en utebliven semla) så letade jag fram ingredienser och bakade chokladbollar! Det gjorde mig glad! Och i ärlighetens namn...chokladbollar är liiiite godare än semlor. Lite.
Jag sprutade samtidigt in lite nässpray i nosen, så nu kan jag andas. Bra va?!

Dessutom ligger jag på soffan, med en stor kopp grönt te, och ser fram emot några resor som är planerade.
Om bara 3 veckor åker jag och Darling iväg på skidsemester! Jiiihuuu!
Denna gång bär resan av till en liten ort, där pudersnö kallas "Champagne powder", där afterski uttalas "Aprés-ski" och där man till lunch beställer "Aspen Fries" som består av pommes frites - med tryffel!
Ja, som namnet på maträtten avslöjar så är det Aspen, Colorado - USA som vi ska åka till!!!
Det är ett av världens absolut bästa skidorter med snö som är så torr och lätt och därav namnet champagnepuder! Där svinrika lyxlirare har gigantiska semesterhus (snittpris för ett hus ligger på 32 miljoner kronor) och där man utan att skämmas kan beställa en Cosmopolitan på "Aprés-skin" istället för en öl, haha!

Vi har ju varit i Aspen en gång förut, sommaren 2010 och jag älskade det! Ska bli kul att få tillbringa 10 dagar i "vinteraspen" denna gång! :D ✈

Sen finns det två resor till som jag verkligen ser fram emot.
I april blir det en resa till Paris. Det kommer bli jätteroligt eftersom jag aldrig varit där och det känns som att man självklart måste uppleva Paris åtminstone en gång!

I början av sommaren blir det ännu ett resmål som är nytt för mig. Då åker vi till Island med jobbet! Den resan håller jag på och planerar för fullt just nu och det lutar åt att det blir i början av juni! Askalaskul ju!

Så bort med all förkylningsdepp nu! Det finns inget att sura över! :)


 


Kommentarer
Postat av: Pia

mumsfillibabba ... och det funkar att kommentera...

va kul... en hel del att se fram emot, ha det bra, kram kram

2012-02-21 @ 23:59:21
Postat av: Mamman

Ja det låter verkligen som att du inte behöver ¨sura¨ ...o så kan du ju trösta dig med att jag fick inte heller någon semla igår...Kram

2012-02-22 @ 08:30:43
Postat av: Lotta

Härliga resmål! Jag var till Paris i november, bara tre dagar men det gav mersmak! Louis Vuitton på Champs Elysee är ju värt (minst)ett besök. Vi har bestämt oss för att dra till USA i sommar, jag ska ha tidig sommarsemester (juni) och då tänkte vi ta tre veckor på västkusten!

2012-02-22 @ 09:16:07
URL: http://systerc.blogspot.com
Postat av: Lea

Vad roligt med alla resor :-D. Krya på dig!

2012-02-23 @ 02:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback