Tips! Märk din telefon med din mailadress!

Dagens tips!

Skriv en liten lapp med din mailadress och tejpa fast den på baksidan av mobilen!
Tänk! Det finns ju faktiskt ärliga människor som kan tänkas vilja höra av sig till ägaren om de hittar den!

Men det är svårt att kontakta ägaren om man inte vet vem ägaren är, utan bara har en mobil som man ändå inte kan låsa upp och hitta nån info i.
Och att engagera sig såpass att man skickar till polisen, eller tar en omväg för att lämna in den på en polisstation, blir lite meck och inte lika lockande som att ge den direkt till ägaren (och säkerligen få hittelön!)

Så skriv ner din mailadress på telefonen, och glöm inte att tacka mig den dagen ni får tillbaka er telefon!

(denna ide fick jag nyss, efter att 3 st iphone tappats bort på 3 månader (inte av mig dock). Och ja! Jag tror att det finns folk som vill ge tillbaka saker de hittar, bara det är enkelt för dem att göra det!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback