Intervallträning på löpbandet och ett lerbad efter det

Hallihallå!

Här kommer ett litet blogginlägg från badkaret. Föresten... Note To Self: Gör inte ansiktspeeling med lera i början av badtimmen, vänta tills det är dags att kliva upp.
Jag ligger nämligen här i ett sunkigt lerbrunt vatten och försöker hitta någon slags härlig stämning, det går sådär...
Bättre att göra det när man badat klart man slipper ligga i skiten :)
Men men, härligt med lite spamys iaf!

Idag stod intervaller på träningsschemat. Nej jag har egentligen inget schema men det lät bra :) Jag planerar oftast samma dag, dels efter vad jag är sugen på, vad klockan är samt vad som behövs.

Nu blev det intervaller. Dels för att det var längesen men oxå för att jag inte hade suget att springa länge, då är det perfekt med intervaller.
Samtidigt behöver jag få upp farten lite och komma ur bekvämlighetstänk.

Dagens intervaller:
10 min uppvärmning (11,5km/h)
20 min intervaller (1 minut tempo, 50 sek vila)
7 min nedjogg

Intervallerna varierade jag lite i tempo, men höll mig mellan 15-16,5 km/h varje ökning, totalt 10 st ökningar.
16,5 var riktigt tufft, inte första och anda ökningen... men sen!

Men man måste kämpa för att bli bättre! Jag önskar bara att jag hade viljan att kämpa liiite hårdare. Jag är ärligt talat en ganska bekväm person, och blir jag trött så är tyvärr tankarna lite starkare än vad min kropp är. Jag blir aldrig så trött som jag skulle önska när jag tränar, och det är för att jag är bekväm.
Måste försöka bättra mig på att utmana mig själv.
Svammel svammel, haha!

Någon annan som tränat idag? Tell me about it!

(gammal bild men jag ser ju iaf ut som att jag gillart :))


Kommentarer
Postat av: Lotta

Haha, jag sprang på 8km/h igår i ca 30 min. Liiite skillnad.

2012-03-06 @ 09:08:15
URL: http://systerc.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback