Löprundan var ingen hit-knäna vill inte det här

Bhuuuu😢 nu är jag tillbaka efter dagens löprunda, och jag kan säga att jag INTE är okej i knäna. Fan!

Jag gav mig iväg i ett lugnt och behagligt tempo. Vädret var perfekt, och jag höll mig på de mjuka gruskanterna av vägen för att slipa onödigt hårda stötar.
I 3 km kändes det bra, men sen började det "mola" i utsidan av knäna. Det vänstra är värst men känningar finns i båda. Joggade ca 1 km till men det blev värre så det var bara att ge upp och promenera hem.
Satan i gatan!
Så om jag hittills har haft ett liiiitet hopp om att kunna ställa upp i marathon den 2 juni, så är den lågan släckt nu. Jättetråkigt eftersom löpningen ju gått så sjukt bra under våren.

Men! Jag är iaf glad att jag kan träna på andra sätt! Imorgon har jag PT pass igen efter 10 dagars vila pga förkylning.
Längtar och laddar!!! 😃
Är sugen på att känna träningsvärk, haha!


Kommentarer
Postat av: Pia

attans oxå, det var ju trist med dina knän Sofie, men du kan ju fortfarande träna med din PT, du är iaf positiv :) Lycka till med träningen ! Nu väntar vi på lite värme här uppe i norr ... kram kram från en soffpotatis

2012-05-16 @ 21:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback