En riktigt härlig (sen)sommarlördag!

Vilken sjukt härlig sommardag det var igår!
Vi var ett gäng som åkte med Peder & Markus båt ut till Saltis där Fredrika styrt upp en surpriselunch för Jocke W som fyllde år! Grattis Grattis!
God mat, jättetrevligt sällskap, födelsedagsfirande och till på det strålande sol! Kan det bli bättre??

Vi höll till på uteserveringen nedanför Grand hotell Saltsjöbaden, Aqua, och jag blev grymt imponerad av både deras Moules mariniere och Kantarelltoasten, yummi! Rödingen var lite sådär men vad gör väl det när man inväntar en Dajmtårta till dessert ;)

När vi ändå var ute i Saltis så passade jag på att gå upp till hotellet för att se om de hade hittat några av sakerna som min kära make olyckligtvis blev av med på Kräftskivan förra helgen.
Tyvärr så hade de inte fått in någon kavaj, men! plånboken hade de faktiskt fått in! Yeeey!
Tråkigt nog så blev lyckan inte långvarig då det visade sig att de hade fått in plånboken, men dumt nog så hade de lagt den i en kavajficka som tillhörde någon annans kvarglömda tillhörigheter. Och denna person hade varit där samma förmiddag och hämtat sin kavaj, med Darlings plånbok i fickan! Vad är oddsen på det???
Så nära men ändå så långt bort liksom :S

Jaja, korten och allt är ju redan spärrat och nytt körkort är beställt, så det är ju ingen större skada skedd på det viset. Men det tråkiga är att det är Louis Vuitton plånboken som Darling fick av mig i morgongåva när vi gifte oss :( :( och det är ju ändå lite betydelsefullt.
Men men, saker är bara världsliga ting har jag hört.

Vad mer? Efter en superhärlig båttur utan vågor (!) så var det middag bokat på Riche. Där blev det lugnt och stillsamt och jag tror att vi var hemma strax efter vid midnatt.













Kommentarer
Postat av: Pia

Får verkligen hoppas att den som kom hem med sin kavaj kan lokalisera var plånboken hör hemma,att det finns något idkort el så kvar i den.



Ååå, lördagen var härlig även här i Gävle, riktigt sköönt.



Härliga kort du lagt ut från er lördag :)



kram kram

2011-08-29 @ 18:59:22
Postat av: Sofie

Pia: Ja vi får se, än har de inte hört av sig. Tror faktiskt att något kort var kvar så man får hoppas på en ärlig person. Dock har det gått lite väl många dagar nu kan jag tycka... Skönt att vi fick njuta av värmen i lördags!! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback