Lycka är...

...att se sin orkidé få knoppar igen!
Yepp, you heard me!
Jag är absolut ingen tjej med gröna fingrar, tvärt om! Jag är så sjukt ointresserad av växter och det är nästan så att jag inte ens tycker om dem. I vår förra lägenhet dröjde det tre år innan en blomkrukor ens kom innanför vår dörr.
Nu har jag dock "växt" till mig lite (höhö) och kan tycka att det är liiite fint iaf. Men jag kan räkna de växter som finns här hemma på en hand, där får det vara nog!

Men trots detta, så har jag EN växt som lyckats vinna mitt hjärta och engagemang :) Det är en orkidé som jag placerat i badrummet.
Den dog såklart efter bara några veckor i min ägo, men fiffig som jag är så köpte jag två stänglar i plast och tryckte ned i den riktiga blomman. Ser MER än verkligt ut!!

Men som jag skrev ovan, så fångade den ändå mitt hjärta och jag har fortsatt att vattna den, luftat den och gett den en daglig dos av solstrålar. Allt för att försöka få liv i den igen.
Och så idag, när jag tittade närmare på den, så har det växt ut Två nya grenar och en tredje är på väg!! What?? När hände det?? Men gissa om jag blev stolt! :D
Det har liksom blivit min lilla bebis som jag bara behöver ta hand om några minuter varje vecka :)
Nu väntar jag spänt på att se om knopparna lyckas slå ut i blom eller ej.... Hejja!


Kommentarer
Postat av: Valentina

Ja visst är det underbart?! ;) Älskar orkidéer, de är såååå vackra!!!

Bra jobbat ;)



Kram

2011-10-25 @ 09:54:19
Postat av: Sofie

Taaack! :) Som sagt, med helt ogröna fingrar så blir man ju hur stolt som helst ;)

KRAM

Postat av: Mamman

Duktig flicka !!! Orkideer är så tacksamma... fel skötsel och dom blommar i evighet ... min har blommorna suttit kvar på sen i somras... och dom är inte konstgjorda /Kram

2011-10-26 @ 19:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback